Ieder kindcentrum heeft verplicht een IKC raad. Dat is vastgelegd in de Wet Medezeggenschap op Scholen. De IKC raad is een orgaan gericht op medezeggenschap, op inspraak. De IKC raad bestaat uit een afvaardiging van personeel en ouders. De verdeling van leden van de IKC raad tussen ouders en leraren dient altijd gelijk te zijn. Op dit moment bestaat onze IKC raad uit 8 enthousiaste leden, waarvan 4 ouders en 4 leerkrachten/pedagogisch medewerkers.
De IKC raad overlegt met de directie van de school over belangrijke schoolzaken zoals: verbeteringen in het onderwijs, besteding van middelen, de veiligheid op school, de psz, de bso, schoolscores, beleid, algemene schoolzaken etc.
De wet schrijft voor op welke gebieden de directie en bestuur van de school de IKC raad om advies en/of instemming moeten vragen. In het geval van advies mag de IKC raad alleen haar mening geven. Instemming betekent dat de IKC raad en de directie het met elkaar eens moeten zijn. De directie heeft instemming van de IKC raad nodig op een aantal zaken, zoals het schoolplan, formatie, schoolbudget en regels op het gebied van veiligheid, gezondheid en welzijn.
Lijkt het je interessant om hierover mee te praten? Dit is uw kans!
Aan het einde van schooljaar 24-25 vertrokken er ouders als lid van de IKC raad. Zodoende zijn wij op zoek naar nieuwe kandidaten! Aanmelden kan tot 10 sept. a.s. bij de directie door een aanmelding te sturen naar
directie@kchetvisnet.nl. Bij meerdere aanmeldingen, zal door middel van een verkiezing een nieuw lid worden gekozen. Wij hopen op veel enthousiaste aanmeldingen!